Opticien Hans Anders opent nieuwe winkelformule in Den Haag

Gorinchem/Den Haag, 9 maart 2014 - Amper vier maanden na de opening van haar pilot store in Muiden, heeft Hans Anders ook een van haar grootste en drukste filialen volledig vernieuwd. De vestiging van de optiekketen in het centrum van Den Haag heeft de afgelopen week een complete gedaantewisseling ondergaan. De nieuwe inrichting en uitstraling van de bijna 150m2 grote winkel is in belangrijke mate gebaseerd op de ervaringen in de pilot store in Muiden. Op korte termijn zullen meer filialen een make-over krijgen, aldus Hans Anders.

De verbouwde vestiging in de Grote Marktstraat biedt veel technische snufjes als videoschermen en interactieve digitale spiegels. Daarmee kunnen klanten niet alleen zien hoe een montuur staat, maar via ingebouwde e-mail en sociale media app’s bij vrienden en familie informeren wat die vinden van een geselecteerd montuur. Evenals in Muiden is het moderne nieuwe interieur warm en vriendelijk door het gebruik van donker hout en staal in een stijlvol pallet van bruin, grijs en zwart. Tegelijk is de winkel met grote portretfoto’s en een rode accentkleur toch herkenbaar Hans Anders gebleven.

“Met alle klantinzichten uit Muiden hebben we de routering en bewegwijzering in Den Haag verder verfijnd. Klanten kunnen anders wat overweldigd raken door de grote hoeveelheid monturen, zo hebben we gemerkt.„ Angeli Engels, sales director Hans Anders Nederland

Brede collectie

Directeur Angeli Engels van Hans Anders is verantwoordelijk voor het nieuwe winkelconcept: “Met alle klantinzichten uit Muiden hebben we de routering en bewegwijzering in Den Haag verder verfijnd. Klanten kunnen anders wat overweldigd raken door de grote hoeveelheid monturen, zo hebben we gemerkt.” Ook in Den Haag presenteert de optiekketen een bredere collectie dan voorheen gebruikelijk: meer dan zestig procent van het assortiment bestaat uit merkbrillen tegen vaste, lage prijzen. Hans Anders biedt de laatste monturen van meer dan 30 topmerken waaronder Cacharel, Cerruti 1881, Ted Baker, Just Cavalli, Thierry Mugler en Converse.

= = =

Noot aan de redactie (niet voor publicatie)

Hi-res foto's van de nieuwe Hans Anders-vestiging vindt u in de presskit Den Haag.

Hans Anders is ontstaan is 1982 en is een succesvolle value-for-money retailer in brillen, contactlenzen en hoortoestellen, met hoge kwaliteit voor een altijd scherpe prijs. Hans Anders, onderdeel van de groep, is marktleider in Nederland en heeft meer dan 400 winkels in Nederland en België. In Zweden opereert de Hans Anders Retailgroup onder het merk Direkt Optik, met 40 winkels. Ook de keten Eyes + More, met 170 winkels in Duitsland, Nederland, België en Oostenrijk maakt deel uit van de Hans Anders Retailgroup.