Hans Anders wint prijs voor ‘Beste E-mailcampagne’

Wachten op Hans voelt toch anders…

De jaarlijkse DDMA-prijs voor de beste e-mailcampagne van 2020 is gewonnen door Hans Anders met hun ‘Post Purchase Campagne’. Met deze hyper-gepersonaliseerde e-mailcampagne weet Hans Anders klanten die een nieuwe bril hebben besteld positief betrokken te houden en de merkbeleving (‘toegankelijk, opmerkelijk en fun’) te verhogen.

Volgens de vakjury voegt de ‘Post Purchase-e-mailcampagne’ van Hans Anders relevantie en plezier toe aan de customer journey van klanten. De jury was unaniem in haar keuze voor de winnende campagne. Bram Bruijns, Director Marketing & Digital bij Hans Anders: “Als je een nieuwe bril op maat hebt besteld, duurt het één tot twee weken voordat de bril klaar is. Wachten vindt niemand leuk en kan tamelijk stressvol zijn. Met deze campagne wilden we de wachttijd tussen het bestellen van een bril en het moment van aflevering veraangenamen met een aantal super gepersonaliseerde e-mails. Dit levert meer blije klanten op en zorgt voor minder vragen in de winkels en bij de klantenservice. De resultaten zijn verbluffend. We hebben deze

e-mailcampagne daarom inmiddels ook in België (en Zweden) uitgerold.”

Vorige week werd Hans Anders ook bekroond als ‘Beste Winkelketen van Nederland’ in de categorie Audiciens (hoorzorg).

Over de DDMA E-mail Awards

De DDMA E-mail Awards worden normaal gesproken jaarlijks uitgereikt tijdens de DDMA Email Summit, die dit jaar is verplaatst naar volgend jaar. De uitreiking van de awards ging wél door en vond plaats op donderdag 24 september in Square by Gert Blom in Amsterdam. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt georganiseerd door de DDMA Commissie E-mail.

Hans Anders is ontstaan in 1982 en is een succesvolle value-for-money retailer in brillen, contactlenzen en hoortoestellen, met hoge kwaliteit voor een altijd scherpe prijs. Hans Anders, onderdeel van de groep, is marktleider in Nederland en heeft meer dan 400 winkels in Nederland en België. In Zweden opereert de Hans Anders Retailgroup onder het merk Direkt Optik, met 40 winkels. Ook de keten Eyes + More, met 170 winkels in Duitsland, Nederland, België en Oostenrijk maakt deel uit van de Hans Anders Retailgroup.