Hans Anders opent 100e Belgische winkel

16 NOVEMBER 2016, ANTWERPEN 12 NOVEMBER
Hans Anders Opticiens, de welbekende optiekketen, opent op feestelijke wijze haar 100e winkel in België. En de locatie ervan is symbolisch: 33 jaar na de allereerste Belgische winkel in Antwerpen, opent nummer 100 nu ook in de Scheldestad, meer bepaald in het shoppingscenter Stadsfeestzaal aan de Meir. Sinds begin 2016 kwamen er in België 10 winkels bij en voor 2017 staan er nog 10 openingen ingepland.

Succesverhaal

Ook in België is Hans Anders succesvol. Sinds 2011 is de omzet in België met 56,4% gestegen en zijn er 38% meer klanten dan voordien. Tussen 2011 en 2015 opende Hans Anders 7 winkels, goed voor een investering van 1,4 miljoen euro. Dit succesverhaal wordt gerealiseerd door een combinatie van verschillende factoren. Een nieuw marketingconcept, een geherdefinieerd en -positioneerd merk en volop investeringen in de kwaliteit van het personeel. Bovendien heeft Hans Anders sinds 2011 het gamma uitgebreid met hoortoestellen. Net zoals goed zien een basisrecht is, is goed horen dat ook en moeten de hoortoestellen betaalbaar zijn.

Het resultaat mag er zijn, want in 2016 schieten de Hans Anders winkels pas echt als paddenstoelen uit de grond. Sinds begin dit jaar, openden ze 10 winkels, goed voor een totaal investering van 2 miljoen euro. Maar daar stopt het niet. Tegen het einde van 2016 komen er nog 3 winkels bij, en ook in 2017 verwacht Hans Anders nog 10 à 12 nieuwe winkels te openen in België.

Vandaag stelt Hans Anders in België 304 fte’ers te werk en het staat nu al vast dat er in 2017 nog 20 extra fte’ers in dienst zullen treden. Een trend waar het Hans Anders management erg fier op is. “Het is heerlijk om te kunnen zeggen dat we jobs bij creëren in plaats van er te moeten snoeien”, straalt Alex Stergialis.

100e winkel

De eerste winkel die Hans Anders opende in was in Antwerpen en voor het management was het dan ook een uitgemaakte zaak om de cirkel mooi rond te maken. Ze openen hun 100e winkel waar het allemaal begon. De winkel bevindt zich in het shoppingscenter Stadsfeestzaal aan de Meir. Antwerpen is de grootste stad van Vlaanderen, bekend voor haar smaak en gevoel voor mode. Daarom is het ook dé ideale locatie om het nieuw interieurconcept van hun 100e winkel aan deze stad en haar modebewuste inwoners te tonen.

De winkel heeft een totaaloppervlak van 112m2 en legt de nadruk op de ultieme winkelervaring van de klant. Dit door een mooie en aangename presentatie, een kwaliteitsvolle omgeving, maar steeds aan de welgekende lage prijzen.

Hans Anders is ontstaan in 1982 en is een succesvolle value-for-money retailer in brillen, contactlenzen en hoortoestellen, met hoge kwaliteit voor een altijd scherpe prijs. Hans Anders, onderdeel van de groep, is marktleider in Nederland en heeft meer dan 400 winkels in Nederland en België. In Zweden opereert de Hans Anders Retailgroup onder het merk Direkt Optik, met 40 winkels. Ook de keten Eyes + More, met 170 winkels in Duitsland, Nederland, België en Oostenrijk maakt deel uit van de Hans Anders Retailgroup.