Opticien Hans Anders opent nieuwe winkelformule in Den Haag

Interactieve spiegels: via social media advies over een nieuwe bril

Gorinchem/Den Haag, 9 maart 2014 – Hans Anders heeft als eerste haar winkel aan de Grote Marktstraat in Den Haag volledig vernieuwd. Klanten zullen verrast worden door de inrichting en bewegwijzering van de bijna 150m2 grote winkel. Het moderne nieuwe interieur is opvallend warm en vriendelijk. Tegelijk is de winkel met grote portretfoto’s en een rode accentkleur toch herkenbaar Hans Anders gebleven. In de druk bezochte vestiging van de optiekketen in het centrum van Den Haag treffen klanten bovendien veel technische snufjes als videoschermen en interactieve digitale spiegels. Op korte termijn krijgen ook verschillende andere winkels van Hans Anders een metamorfose.

De inrichting is gebaseerd op uitgebreid klantonderzoek en de eerste ervaringen in een speciale pilot store in Muiden, die vorig jaar herfst werd geopend. Voor de nieuwe inrichting maakt de optiekketen gebruik van mooie materialen als donker hout en staal, met een stijlvol pallet van bruin, grijs en zwart. De brede collectie monturen wordt ‘staand’ gepresenteerd in toegankelijke, van binnenuit verlichte schappen. Deze kasten zijn speciaal voor Hans Anders ontwikkeld.

Digitale spiegels

In de winkel presenteert de optiekketen een bredere collectie dan ooit tevoren: meer dan zestig procent van het assortiment bestaat uit merkbrillen tegen vaste, lage prijzen. Zo kunnen klanten kiezen uit de laatste monturen van onder andere Cacharel, Cerruti 1881, Ted Baker, Just Cavalli, Thierry Mugler en Converse. Met voor opticiens nieuwe digitale spiegels kunnen klanten eenvoudig zien hoe een montuur staat. Via ingebouwde e-mail en sociale media app’s kunnen ze bij vrienden en familie informeren wat die vinden van een geselecteerd montuur.

“Uit onderzoek weten we dat veel mensen zich even moeten oriënteren in een optiekwinkel. Ze zien bij binnenkomst tussen de monturen het bos niet meer. Wij vinden dat dat anders kan èn moet.„ Angeli Engels, sales director Hans Anders Nederland

Oriënteren

Directeur Angeli Engels van Hans Anders is verantwoordelijk voor de nieuwe winkel: “Uit onderzoek weten we dat veel mensen zich even moeten oriënteren in een optiekwinkel. Ze zien bij binnenkomst tussen de monturen het bos niet meer. Wij vinden dat dat anders kan èn moet. Daarom hebben we de inrichting, de route en bewegwijzering in de nieuwe winkel in Den Haag zo duidelijk mogelijk gemaakt.”

“De laatste jaren merken we dat klanten ook behoefte hebben aan merkmonturen tegen een vaste lage prijs. Meer dan ooit bieden we die nu ook. Zo spelen we graag in op veranderende behoeften van onze klanten.„ Sarita Ramcharan, vestigingsmanager Hans Anders Grote Marktstraat, Den Haag

Veranderende behoeften

De Hans Anders-vestiging in de Grote Marktstraat is zeven dagen per week open. Op alle dagen is een gediplomeerd opticien aanwezig. De winkel is erg populair. Niet alleen is het een drukbezocht filiaal van de optiekketen, ook blijkt uit onderzoek dat klanten zeer tevreden zijn over de dienstverlening. Vestigingsmanager Sarita Ramcharan: “We hebben altijd al een brede selectie monturen van onze huiscollectie geboden, tot wel 750 verschillende monturen per jaar. De laatste jaren merken we dat klanten ook behoefte hebben aan merkmonturen tegen een vaste lage prijs. Meer dan ooit bieden we die nu ook. Zo spelen we graag in op veranderende behoeften van onze klanten.”

De openingstijden van Hans Anders, Grote Marktstraat 58 in Den Haag zijn

• Ma 13.00-18.00
  • Di-vrij 9.30-18.00 uur
  • Vrij 19:00-21.00 uur
  • Za 9.30-17.00 uur
  • Zo 12.00-17.00 uur

= = =

Noot aan de redactie (niet voor publicatie):

Hi-res foto's van de nieuwe Hans Anders-vestiging vindt u in de presskit Den Haag.