Najaarstrends 2013 bij Hans Anders: veel kleurvariatie en bijzondere details

Opticien Hans Anders komt met nieuwe, eigentijdse najaarscollectie

28 AUGUSTUS 2013, GORINCHEM
In het najaar van 2013 ziet optiekketen Hans Anders enkele opvallende brillentrends: Japans, Metallic Touch, Etnisch, Patch Work en Stoer & Casual. De optiekketen heeft deze vertaald naar een nieuwe najaarscollectie vol kleurvariatie en bijzondere details.

Trend #1 - Japans

Japan is hot. Overgewaaid van de internationale catwalks zijn de monturen groot en kleurrijk met veel details. De modellen hebben verrassende (bloem)patronen en bijzondere prints aan de binnenkant.

Montuurkenmerken: creatieve en gedurfde monturen  |  opvallende details  |  kleurrijk |  bloemenprints.

Trend #2 - Metallic touch

Vloeiende lijnen, strakke ontwerpen en dunne montuurranden kenmerken de minimalistische perfectie van deze bijzondere trend. Naast goud- en zilverkleurige coatings zijn er nu ook bronskleurige modellen. Monturen zijn veelal van kunststof, vaak afgeleid van het vlindermodel en hebben grote glazen.

Montuurkenmerken: strakke, stijlvolle montuurontwepren  |  extra grote glazen  |  ingetogen details en prints  |  dunne montuurranden.

Trend #3 - Etnisch

De trend Etnisch is geïnspireerd op de ‘gaucho-lifestyle’. In de monturen zijn donkere bruintinten gecombineerd met kleuren als olijfgroen, oker en bordeaux. De basic montuurontwerpen hebben grote, hoekige glazen.

Montuurkenmerken: vierkante en ovale monturen  |  olijfgroen, beige- en bruintinten  |  subtiele details.

Trend #4 - Patch Work

De trend Patch Work is veruit de meest opvallende van dit najaar. Met fraaie combinaties van materialen en stijlen is het contrast groter dan ooit. Dat is terug te zien in de gevarieerde kleurcombinaties: veelal primaire kleuren in combinatie met zwart. Dat geeft de monturen een gedurfd, stoer en trendy karakter.

Montuurkenmerken: gedurfde, stoere monturen  |  contrastrijke kleur- en materiaalcombinaties  |  harde kleurovergangen  |  opvallende prints.

Trend #5 - Stoer en casual

Een trend die zich blijft doorontwikkelen is Stoer & Casual. De monturen zijn erg opvallend: robuuste ontwerpen, metalen accenten en stoere prints. Glimmende accenten op veelal donker gekleurde monturen zorgen voor de finishing touch.

Montuurkenmerken: stoere monturen  |  metalen accenten  |  robuuste ontwerpen met opvallende neusbruggen.

Assortiment

Hans Anders heeft een voortdurend wisselend assortiment. Ook kan de collectie per winkel verschillen. De optiekketen past de collectie namelijk aan op de behoeften van haar klanten en die kan per regio verschillen. Alle eigenmerkmonturen van Hans Anders zijn 35 euro, ook de trendy modellen uit de nieuwe najaars- en wintercollectie. Merkmonturen hebben een vaste lage prijs per merk.