Hans Anders krijgt keurmerk voor hoortoestellen

Gediplomeerde audiciens werken volgens hoge kwaliteitseisen

17 JUNI 2011, GORINCHEM
Deze week hebben 78 winkels van Hans Anders het Keurmerk ‘Erkend Audicien’ ontvangen. In deze winkels van de optiekketen kunnen klanten terecht voor een hoortoestel. Met het keurmerk kunnen ze vertrouwen op deskundig advies van gediplomeerde audiciens. Zo voldoet Hans Anders als winkelketen aan de hoge kwaliteitsvoorschriften van de onafhankelijke Stichting Audicienregister (StAr).

Deze week hebben 78 winkels van Hans Anders het Keurmerk ‘Erkend Audicien’ ontvangen. In deze winkels van de optiekketen kunnen klanten terecht voor een hoortoestel. Met het keurmerk kunnen ze vertrouwen op deskundig advies van gediplomeerde audiciens.  Zo voldoet Hans Anders als winkelketen aan de hoge kwaliteitsvoorschriften van de onafhankelijke Stichting Audicienregister (StAr). Het keurmerk volgt op het Kwaliteitszorg Certificaat ISO 9001-2008 voor zowel brillen en lenzen als hoortoestellen, dat Hans Anders vorig jaar ontving van de keuringsinstantie DEKRA.

Het StAr-keurmerk biedt klanten de zekerheid dat ze worden geholpen door gediplomeerde en geregistreerde audiciens, die bovendien regelmatig bij- en nascholing volgen. Ook werkt Hans Anders volgens objectieve kwaliteitseisen en met geijkte meetapparatuur. Klanten krijgen een uitvoerige meting van de kwaliteit van hun gehoor. Ze kunnen bovendien kiezen uit een breed scala aan hoortoestellen, die Hans Anders altijd eerst op proef verstrekt. De winkels met het keurmerk Erkend Audicien worden regelmatig streng gecontroleerd. Daarnaast heeft Hans Anders nog een servicepunt voor hoortoestellen in 73 andere winkels.

Belangrijk examen
Edwin Krau, marketing manager van Hans Anders Nederland reageert verheugd: “Met dit keurmerk voelen we ons geslaagd voor een belangrijk examen. We gaan dan ook niet over één  nacht ijs bij het aanmeten van het juiste hoortoestel. Klanten kunnen bij ons terecht voor een compleet pakket testen met tonen, trillingen en spraak. Daaruit blijkt of en in welke mate een hoortoestel een oplossing biedt. En natuurlijk welk hoortoestel dan geschikt is.” Naast de winkels waar zowel brillen als hoortoestellen worden verkocht beschikt Hans Anders in Tilburg en Leeuwarden over twee audiospeciaalzaken die volledig in het teken staan van hoortoestellen en andere hoorproducten zoals hoofdtelefoons en ringleidingen.

Stichting Audicienregister
De Stichting Audicienregister bewaakt de kwaliteit van de vakopleiding tot audicien en zorgt voor bij- en nascholing. De Stichting stelt de kwaliteitsmaatstaven op voor de dienstverlening en de bedrijfsinrichting en controleert audiciens en audicienbedrijven hierop. In de Stichting Audicienregister werken vertegenwoordigers van slechthorenden, kno-artsen, audiologen, zorgverzekeraars, fabrikanten en importeurs van audiologische hulpmiddelen én audiciens samen aan de verbetering en bewaking van de kwaliteit van de dienstverlening door audiciens.

"Met dit keurmerk voelen we ons geslaagd voor een belangrijk examen. We gaan dan ook niet over één nacht ijs bij het aanmeten van het juiste hoortoestel." Edwin Krau, marketing manager van Hans Anders Nederland
"Klanten kunnen bij ons terecht voor een compleet pakket testen met tonen, trillingen en spraak. Daaruit blijkt of en in welke mate een hoortoestel een oplossing biedt. En natuurlijk welk hoortoestel dan geschikt is." Edwin Krau, marketing manager van Hans Anders Nederland