Hans Anders: doorbraak met Siliconen Hydrogel daglenzen

Oog voor draagcomfort met slimme SmartCurve

03 MEI 2011, GORINCHEM, 3 MEI 2011
Gorinchem, 3 mei 2011 – Lenzendragers weten het: de meest ideale contactlens is comfortabel om te dragen, hygiënisch, gemakkelijk in het gebruik en betaalbaar. Met de grootschalige introductie van Siliconen Hydrogel daglenzen in Nederland komt Hans Anders als eerste optiekketen in Nederland tegemoet aan deze groeiende behoefte van consumenten. De nieuwe lenzen bieden maximale bewegingsvrijheid aan mensen met een drukke en actieve levensstijl.

De nieuwe Siliconen Hydrogel daglenzen van Hans Anders combineren de voordelen van siliconen hydrogel lenzen met die van daglenzen. Meer dan iedere reguliere daglens is de nieuwe contactlens zuurstofdoorlatend. Zuurstof en traanvocht kunnen zich makkelijk verplaatsen door en onder de lens. Het resultaat: beduidend minder rode en droge ogen, ook aan het einde van een lange dag. De daglens is bovendien erg hygiënisch. Door de korte draagtijd kunnen vuil en –belangrijk voor mensen met allergie-  allergenen zich minder snel aan de lens hechten. Siliconen Hydrogel daglenzen kennen bovendien een slimme innovatie. De zogenaamde SmartCurve is een subtiele afronding van de lensrand waardoor deze minder irriteert op het oog.

Populair
De populariteit van daglenzen neemt snel toe. In Nederland draagt inmiddels circa 7% van de lenzendragers daglenzen, tegen 18% wereldwijd. Zowel in Engeland als Scandinavië is de penetratie van daglenzen al circa 50% (bron: Eurocontact). In deze landen hechten lenzendragers veel waarde aan hygiëne en gezondheid. Edwin Krau, marketing manager van Hans Anders Nederland: “Als marktleider zien we ook in Nederland in toenemende mate een kritische consument: een lens moet comfortabel zijn en goed voor de ogen. Consumenten willen bovendien steeds minder gedoe met lenzenvloeistof. Daarom verwachten we veel klanten te kunnen helpen met de Siliconen Hydrogel daglenzen.” De nieuwe lenzen zijn verkrijgbaar via de webwinkel en in alle 250 winkels van Hans Anders in Nederland.

Specificaties
Draagtijd : 1 dag
Hanteringstint : Lichtblauw
Lenstype : Siliconen Hydrogel
Materiaal : Filcon II
Merk : Easy Wear (eigen label)
Naam : Easy Wear Siliconen Hydrogel daglenzen
Sterktebereik : -12.00 t/m +8.00
UV bescherming : ja
Prijs : EUR 18,75 voor een oog, 1 maand.

= = =

Voor meer informatie over Siliconen Hydrogel daglenzen kunt u contact opnemen met:

Hans Anders
Sigrid Musters of Edwin Krau
T (0183) 69 75 00 M 06 30 38 97 06
E persvoorlichting@hansanders.nl

Aanvullend kort artikel
Een kort artikel met vijf vragen over de nieuwe Siliconen Hydrogel daglenzen is beschikbaar via de online news room van Hans Anders.

Testen
Als journalist kunt u de lens uitgebreid (laten) testen. Hans Anders stelt u graag een proefset ter beschikking. Neemt u hiervoor eveneens contact met Sigrid Musters.

"Als marktleider zien we ook in Nederland in toenemende mate een kritische consument." Edwin Krau, marketing manager van Hans Anders Nederland
"Een lens moet comfortabel zijn en goed voor de ogen. Consumenten willen bovendien steeds minder gedoe met lenzenvloeistof." Edwin Krau, marketing manager van Hans Anders Nederland