Nieuwe site 1miljoenbrildragers.nl zamelt in voor goed doel

Liliane Fonds en Hans Anders slaan handen ineen

15 FEBRUARI 2011, GORINCHEM/’S-HERTOGENBOSCH
Jezelf met je bril aan iedereen laten zien? Of gewoon eens kijken hoe een bril je zou staan? En dan meteen een goed doel steunen? Dat kan allemaal via de website www.1miljoenbrildragers.nl. Door het uploaden van je foto steun je het Liliane Fonds. Wie meedoet en zijn of haar foto via de website van Hans Anders uploadt, maakt dagelijks kans op verschillende prijzen.

Voor de nieuwe campagne sloegen het Liliane Fonds en opticien Hans Anders de handen ineen. Vandaag start de gloednieuwe site www.1miljoenbrildragers.nl, ter gelegenheid van de lancering van de nieuwe webshop van de brillenketen. Van elke geüploade foto op de site gaat een bedrag naar het fonds, dat zich inzet voor kinderen en jongeren met een handicap in ontwikkelingslanden.

Ambitieus
Het idee voor de site is ontstaan uit de toepassing op de nieuwe webshop, waarbij mensen alle brillen uit het assortiment op hun eigen foto kunnen 'plakken' en zo in alle rust en op een zelfgekozen tijdstip een goede keus kunnen maken. Marketing manager Edwin Krau van Hans Anders houdt rekening met heel veel foto’s: “Er zijn in Nederland negen miljoen brildragers. Ook niet-brildragers kunnen eenvoudig een foto met bril maken, uploaden en zo het Liliane Fonds steunen.”

Opbrengst
Directeur Kees van den Broek van het Liliane Fonds is heel enthousiast over de samenwerking met de opticien: “Hans Anders betrekt met deze campagne de problematiek van slechtziende en blinde kinderen in ontwikkelingslanden bij hun activiteiten. Maatschappelijk verantwoord ondernemen krijgt hierdoor letterlijk een gezicht. Door mee te doen met de campagne en je foto met bril op de site te plaatsen wordt automatisch een kind in een ontwikkelingsland geholpen. Leuker en makkelijker helpen kan bijna niet.” Het Liliane Fonds hoopt zo’n 250 blinde en slechtziende kinderen in Thailand te kunnen helpen. Die kinderen hebben het daar zwaar en worden vaak als minderwaardig beschouwd.

Ontwikkelingslanden
De samenwerking met het Liliane Fonds staat niet op zichzelf. Hans Anders startte in 2009 met hulporganisatie Eyeclarify.com een zeer succesvolle inzamelingsactie onder de naam Tweedehans. Tot dusver werden in de vestigingen van Hans Anders al meer dan 70.000 gebruikte brillen ingeleverd. Deze zijn uitgedeeld in onder andere Sierra Leone, Zaïre, Oekraïne, Roemenië en Oeganda.

Over het Liliane Fonds
Het Liliane Fonds geeft rechtstreekse, kleinschalige, persoonsgerichte hulp aan kinderen en jongeren met een handicap in ontwikkelingslanden. Lokale contactpersonen bieden, via praktische oplossingen, hulp op maat. Lokale mensen weten wat geschikt is, omdat zij de kinderen en de plaatselijke situatie van nabij kennen.

Hans Anders Retail Group bv, gevestigd te Gorinchem, heeft meer dan 500 vestigingen in Nederland, België en Frankrijk en ruim 2.000 medewerkers. Hans Anders, onderdeel van de groep, is sinds 1982 leverancier van kwaliteitsbrillen en heeft meer dan tien jaar ervaring in de branche voor hoortoestellen. Hans Anders is marktleider op de Nederlandse optiekmarkt en bezit de grootste slijperij van Europa. Ook Het Huis Opticiens maakt deel uit van de Hans Anders Retail Group.

= = =

De campagne voor de actie www.1miljoenbrildragers.nl is vandaag gestart met onder meer een speciale advertentie in dagblad Sp!ts (zie images).

Voor meer informatie over de samenwerking tussen het Liliane Fonds en Hans Anders kunt u contact opnemen met:

Liliane Fonds
Kees Karstel, Relatiemanager
T (073) 518 94 20
M 06 53 72 12 45
E kkarstel@lilianefonds.nl

Hans Anders
Rian van Koulil of Sigrid Musters
T (0183) 69 75 00 M 06 30 38 97 06
E persvoorlichting@hansanders.nl

"Er zijn in Nederland negen miljoen brildragers. Ook niet-brildragers kunnen eenvoudig een foto met bril maken, uploaden en zo het Liliane Fonds steunen." Edwin Krau, marketing manager Hans Anders
"Hans Anders betrekt met deze campagne de problematiek van slechtziende en blinde kinderen in ontwikkelingslanden bij hun activiteiten. Maatschappelijk verantwoord ondernemen krijgt hierdoor letterlijk een gezicht. " Kees van den Broek, directeur Liliane Fonds
"Door mee te doen met de campagne en je foto met bril op de site te plaatsen wordt automatisch een kind in een ontwikkelingsland geholpen. Leuker en makkelijker helpen kan bijna niet." Kees van den Broek, directeur Liliane Fonds
Woordvoerder

Voor persvragen belt u naar Rian van Koulil of Sigrid Musters van Hans Anders Nederland, telefoon (0183) 69 75 00 of mobiel 06 30 38 97 06.
    U kunt ook mailen naar persvoorlichting@hansanders.nl.

Hans Anders Retail Group bv, gevestigd te Gorinchem, is sinds 1982 leverancier van kwaliteitsbrillen, contactlenzen en hoortoestellen. Hans Anders, onderdeel van de groep, is marktleider op de Nederlandse optiekmarkt en heeft circa 400 vestigingen in Nederland, België en Frankrijk, en ruim 1.500 medewerkers.

persberichten