“Mensen gelukkig maken met een nieuw gezicht”

Vestigingsmanager Hans Anders in Barendrecht heeft haar draai gevonden

27 NOVEMBER 2015, BARENDRECHT
“Ik moest even schakelen maar heb inmiddels helemaal mijn draai gevonden!” Vestigingsmanager Kim de Bruin (29) is dolenthousiast over haar kleine, maar goed lopende vestiging van Hans Anders in winkelcentrum Carnisse Veste in Barendrecht. Met een loopbaan van twaalf jaar bij de optiekketen is ze ondanks haar jonge leeftijd een ervaren rot in het vak. Sinds een half jaar werkt ze in Barendrecht. Haar wittebroodsweken zijn inmiddels voorbij: persoonlijk contact met klanten is haar drijfveer èn grootste uitdaging.

“Gek genoeg ben ik door mijn zus opticien geworden. Zij was vestigingsmanager van Hans Anders in Schiedam. Bij haar ben ik als zaterdaghulp begonnen.” Daarna doorliep Kim eerst alle interne opleidingen bij Hans Anders. Inmiddels is ze een gediplomeerd opticien die pijlsnel carrière maakt. Zo werkte Kim de afgelopen jaren als medewerker en later als vestigingsmanager in verschillende grote en kleine vestigingen van Hans Anders in Rotterdam en Noord-Brabant.

Nieuw gezicht

De vestigingsmanager vindt Barendrecht een erg leuke stad om te werken. “De vestiging is klein. Daardoor hebben we meer tijd om klanten van A tot Z te helpen. Met een kop koffie erbij nemen we uitgebreid de tijd om goed te luisteren naar de wensen van mensen.“ Kim is dankbaar als klanten tevreden de deur uitlopen.“ Je kan mensen echt blij maken met een nieuw gezicht. Zowel met beter zicht, als met een mooie trendy bril. Als het tijd is om de nieuwe bril af te halen, probeer ik er dan ook altijd een beetje een feestje van te maken.”

Oprechte interesse

Barendrecht is niet zo heel groot, vindt de vestigingsmanager. “Iedereen kent elkaar. En klanten kennen mij en mijn collega inmiddels. Ze weten dat ze altijd welkom zijn voor een praatje of een kopje koffie.” Die oprechte interesse is wederzijds, heeft Kim gemerkt. “We staan ook weleens alleen. Onze klanten vinden het dan wel eens zielig voor ons als het druk is en we hard moeten werken. Maar dat vinden we juist heerlijk. We genieten van een lekkere drukte en een goede sfeer in de winkel.”

"Je kan mensen echt blij maken met een nieuw gezicht. Zowel met beter zicht, als met een mooie trendy bril. " Vestigingsmanager Kim de Bruin van Hans Anders Barendrecht
"Onze klanten vinden het dan wel eens zielig voor ons als het druk is en we hard moeten werken. Maar dat vinden we juist heerlijk. We genieten van een lekkere drukte en een goede sfeer in de winkel." Vestigingsmanager Kim de Bruin van Hans Anders Barendrecht