“Iedere klant en iedere dag is weer anders”

Vestigingsmanager Hans Anders in Oosterwolde heeft haar draai gevonden

27 NOVEMBER 2015, OOSTERWOLDE
“Mensen moeten er op kunnen vertrouwen dat ze een eerlijk advies krijgen.” Vestigingsmanager Fockelien Otten (26) is dolenthousiast over haar goed lopende vestiging van Hans Anders op het Stipeplein in Oosterwolde. Met een loopbaan van zeven jaar als opticien is ze ondanks haar jonge leeftijd een ervaren rot in het vak. Sinds een half jaar werkt ze in Oosterwolde.

“Ik ben vijf jaar geleden bij Hans Anders begonnen. Daarvoor werkte ik bij verschillende andere opticiens in de regio”, kijkt de gediplomeerd opticien terug. Zelf woont ze in Hoogeveen op een klein half uur weg. Haar wittebroodsweken zijn inmiddels voorbij: persoonlijk contact met klanten is haar drijfveer èn grootste uitdaging.

Vertrouwen

De winkel van Hans Anders is letterlijk en figuurlijk heel erg open, analyseert Fockelien. “Niet alleen is de gevel volledig van glas, maar mensen komen ook gemakkelijk binnenvallen. Voor een kop koffie, voor een praatje en natuurlijk een bril.” Gastvrijheid en persoonlijk contact staan wat haar betreft voorop. “Klanten waarderen dat erg, merk ik. ‘Jij hebt me de vorige keer ook zo goed geholpen’ zeggen ze dan. Je hebt zo echt hun vertrouwen gewonnen.”

Uitgebreid de tijd

Fockelien vindt Oosterwolde een leuke stad om te werken. “Ik kom uit een druk filiaal. Hier is het wat rustiger. We nemen uitgebreid de tijd voor klanten. Dat maakt het werk ook zo persoonlijk en leuk.” De vestigingsmanager signaleert in Oosterwolde veel vraag naar opvallende, kleurrijke monturen. “Mensen zijn modebewust en vinden het leuk om iets aparts op hun neus te hebben, als het maar goed staat. Met onze steeds grotere collectie merkmonturen spelen we in op deze behoefte.”

"Klanten waarderen gastvrijheid en persoonlijk contact erg, merk ik. ‘Jij hebt me de vorige keer ook zo goed geholpen’ zeggen ze dan. Je hebt zo echt hun vertrouwen gewonnen.”" Fockelien Otten, vestigingsmanager van Hans Anders Oosterwolde
"Mensen zijn modebewust en vinden het leuk om iets aparts op hun neus te hebben, als het maar goed staat. Met onze steeds grotere collectie merkmonturen spelen we in op deze behoefte." Fockelien Otten, vestigingsmanager van Hans Anders Oosterwolde