Achmea kiest Hans Anders voor goede en betaalbare hoorzorg

"Gunning duidelijke erkenning van onze aanpak"

24 JUNI 2015, GORINCHEM
“Hans Anders staat ook bij hoorzorg voor topkwaliteit en goede service tegen lage prijzen. De gunning van Achmea zien we dan ook als een duidelijke erkenning van onze aanpak”, aldus Remco Boerefijn, algemeen directeur van Hans Anders Nederland. Hans Anders is één van de twee partijen waarmee verzekeringsmaatschappij Achmea (o.a. zorgverzekeraars ZilverenKruis, FBTO, Interpolis en OZF) een inkoopcontract voor hoorhulpmiddelen wil afsluiten voor minimaal twee jaar (2016/2017). In de aanbestedingsprocedure keek de verzekeraar nadrukkelijk naar kwaliteit èn prijs van de verschillende aanbieders.

Hans Anders biedt ruim 65 verschillende hoortoestellen van gerenommeerde leveranciers. Deze worden in ruim 120 winkels verspreid over het land aangemeten door gediplomeerde en StAr- geregistreerde audiciens conform alle landelijke protocollen (ZN-keuzeprotocol, NOAH-protocol, Veldnorm). De klanttevredenheid van audiciens is bij alle aanbieders zeer goed. Dit wordt gemeten door externe bureaus. Hans Anders haalt zelfs een gemiddelde klanttevredenheid van 8,7 (schaal van 1 tot 10, najaar 2014). Boerefijn: “Dit onderstreept de grote deskundigheid en servicegerichtheid van onze audiciens”.

‘Geen elitair karakter’

Als de aanbesteding van Achmea volgens Boerefijn één ding duidelijk heeft gemaakt is het dit: kwaliteit en betaalbaarheid van hoorzorg kunnen prima samen. ”Dat is belangrijk, want Nederland vergrijst. De komende jaren zal een toenemend aantal Nederlanders een beroep gaan doen op hoorzorg. Voor deze groep vinden we het bovendien belangrijk dat vergoeding van hoortoestellen in het basispakket blijft. Goede hoorzorg mag geen elitair karakter krijgen, zoals even leek te dreigen. Gelukkig lijkt de Minister van VWS niet van plan het huidige beleid te wijzigen.”

Extra audiciens

Met het nieuwe Achmea-contract verwachten de audiciens van Hans Anders veel nieuwe klanten. “Om bestaande en nieuwe klanten optimaal van dienst te zijn, zullen we verder investeren in onze winkels. Ook werven we op korte termijn extra audiciens”, aldus de directeur van Hans Anders. “Met goede producten, prima dienstverlening, lage prijzen en grote klanttevredenheid onderscheiden we ons meer dan ooit, nu en in de toekomst.”

= = =

Voor meer informatie of in geval van persvragen aan algemeen directeur Remco Boerefijn kunt u contact opnemen met Rian van Koulil, telefoon (0183) 69 75 00
 of 06 12 68 38 24.

"Hans Anders staat ook bij hoorzorg voor topkwaliteit en goede service tegen lage prijzen. De gunning van Achmea zien we dan ook als een duidelijke erkenning van onze aanpak." Remco Boerefijn, algemeen directeur Hans Anders Nederland